Publikujący: Katarzyna Zaworska
Data publikacji: 15-11-24

Lubuski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Gorzowie Wlkp. ogłasza konkurs na stanowisko Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowej Soli.

I Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania niezbędne określone w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 416):

  • jest obywatelem polskim;
  • ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  • posiada następujące kwalifikacje:
  1. a) jest lekarzem i uzyskała, w trybie przewidzianym w odrębnych przepisach, specjalizację przewidzianą w wykazie specjalizacji określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie wykazu specjalizacji w dziedzinach medycyny mających zastosowanie w realizacji zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 416);
  2. b) posiada tytuł zawodowy magistra i uzyskała dodatkowe kwalifikacje mające zastosowanie w realizacji zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej określone rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 27 maja 2010 r. w sprawie wykazu dodatkowych kwalifikacji, jakie musi posiadać państwowy inspektor sanitarny posiadający tytuł zawodowy magistra (Dz. U. Nr 98, poz. 635);
  • swoją postawą obywatelską daje rękojmię należytego wykonywania zadań pracownika organu państwowego;
  • posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
  • w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowała i nie służyła w  organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów oraz nie współpracowała z tymi organami.

Ponadto:

  • Nie została ukarana karą zakazu zajmowania stanowisk kierowniczych, związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.

II Wymagania dodatkowe:

  • Znajomość przepisów: ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej i przepisów wykonawczych do tej ustawy, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
  • Umiejętność kierowania jednostką sektora finansów publicznych oraz zarządzania kapitałem ludzkim.
  • Odporność na stres.
  • Dyspozycyjność.
  • Komunikatywność.

III Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  • Wykonywanie zadań Państwowego Inspektora Sanitarnego wynikających z ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 416).
  • Wykonywanie zadań i obowiązków dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nowej Soli, w tym kierowanie jej działalnością i reprezentowanie na zewnątrz, zgodnie z kompetencjami.

IV Informacja o warunkach pracy na stanowisku oraz innych dodatkowych:

  • Miejsce pracy: praca w siedzibie Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nowej Soli przy ul. Wojska Polskiego 11, 67-100 Nowa Sól i w terenie obejmującym obszar działania Stacji.
  • Powołanie na stanowisko Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego jest równoznaczne z nawiązaniem stosunku pracy na podstawie powołania, o którym mowa w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).
  • Stosunek pracy: powołanie na okres 5 lat.
  • Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy.
  • Warunki wynagradzania państwowych powiatowych inspektorów sanitarnych określone są w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 17 lipca 2014 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę pracowników podmiotów leczniczych działających w formie jednostki budżetowej (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 2281 ze zm.)
  • Do państwowych inspektorów sanitarnych stosuje się przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 1090), odnoszące się do osób, o których mowa w art. 2 pkt 11 tej ustawy. Naruszenie zakazów, o których mowa w art. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 1090) przez państwowego inspektora sanitarnego stanowi podstawę do odwołania ze stanowiska, ponadto osoby te są obowiązane do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym.
  • Wymagane będzie poddanie się procedurze sprawdzającej, umożliwiającej dostęp do informacji niejawnych (przy braku poświadczenia bezpieczeństwa o dostępie do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne").

V Wymagane dokumenty:

  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
  • Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych o treści " Oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystam z pełni praw publicznych", a w przypadku wybranej w postępowaniu konkursowym osoby, przedłożenie zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego.
  • Kopia dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje zawodowe, a także staż pracy.
  • Zaświadczenie lekarskie lub oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym stanowisku.
  • Oświadczenie kandydata o postawie obywatelskiej dającej rękojmię należytego wykonania zadań pracownika organu państwowego.
  • Oświadczenie kandydata, iż nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 416).
  • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji o treści:

„Ja niżej podpisany/a wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przedstawionych przeze mnie dokumentach w celach związanych z organizacją procesu rekrutacyjnego przez Lubuskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Gorzowie Wlkp. z siedzibą przy ul. Kazimierza Jagiellończyka 8 B  jako administratora danych w związku z procesem rekrutacji.

Wiem, że moje dane osobowe będą przechowywane przez okres 12 miesięcy. Po upływie tego okresu dane zostaną zniszczone.

Wiem, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich poprawienia oraz żądania ich usunięcia.".

  • List motywacyjny oraz szczegółowy życiorys zawodowy.
  • Oświadczenie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 albo ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1632).

Uwaga! Wszystkie oświadczenia oraz inne dokumenty wytworzone przez kandydata muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem.

VI Termin składania dokumentów Oferty należy składać - w zamkniętych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz dopiskiem: "Konkurs na stanowisko Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowej Soli" - w siedzibie Lubuskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Gorzowie Wlkp. przy ul. Jagiellończyka 8b lub przesłać drogą pocztową do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gorzowie Wlkp., ul. Jagiellończyka 8 B, 66-400 Gorzów Wlkp.  w terminie do dnia 6 grudnia 2024 r. (decyduje data wpływu). Oferty, które nie będą spełniały wymagań formalnych oraz które wpłyną do Urzędu po dniu 6 grudnia 2024 r. nie będą rozpatrywane.

VII Kandydaci spełniający wymogi formalne, podczas rozmowy kwalifikacyjnej obowiązani będą do przedstawienia koncepcji kierowania Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną w Nowej Soli oraz wykonywania obowiązków Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.