W kwietniu 2014r. rozpoczęła się ogólnoeuropejska kampania o charakterze informacyjnym i upowszechniającym "Stres w pracy. Nie, dziękuję" organizowana przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA) i realizowana na poziomie poszczególnych państw UE przez krajowe punkty centralne EU-OSHA.

Głównym celem kampanii jest zwiększenie wiedzy na temat stresu i zagrożeń psychospołecznych w miejscu pracy oraz zachęcenie pracodawców, menedżerów oraz pracowników i ich przedstawicieli do prowadzenia współpracy w zakresie zarządzania tymi zagrożeniami. Ponadto rozpropagowanie wśród pracodawców przekonania, że zobowiązania prawne są ważne z punktu widzenia sukcesu firmy oraz motywacji i zdrowia personelu, a zarządzanie stresem i zagrożeniami psychospołecznymi wymaga wdrożenia odpowiednich środków na poziomie organizacji. Ważnym elementem jest także przekonanie pracowników o tym, że stres związany z pracą to kwestia organizacyjna procesu pracy, a brak komfortu w tej materii należy zgłaszać pracodawcy.

Do udziału w kampanii zachęca się:

  • pracodawców z sektora publicznego i prywatnego bez względu na wielkość przedsiębiorstwa,
  • menedżerów, przełożonych i pracowników,
  • specjalistów BHP,
  • przedstawicieli związków zawodowych i przedstawicieli ds. BHP,
  • stowarzyszenia pracodawców,
  • organizacje zawodowe,
  • ośrodki edukacyjno-szkoleniowe,
  • instytucje i organizacje ubezpieczeniowe i prewencyjne.

Zarządzanie stresem i zagrożeniami psychospołecznymi w miejscu pracy pozwala tworzyć środowisko pracy sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu pracowników oraz poprawia wyniki przedsiębiorstwa. Aby ułatwić uzyskanie tych rezultatów, kampania koncentruje się na następujących kwestiach:

  • zwiększenie wiedzy na temat narastającego problemu związanego ze stresem i zagrożeniami psychospołecznymi w pracy,
  • udostępnianie i promowanie korzystania z prostych, praktycznych narzędzi i wytycznych w zakresie zarządzania zagrożeniami psychospołecznymi i stresem w miejscu pracy,
  • podkreślanie pozytywnych skutków zarządzania zagrożeniami psychospołecznymi i stresem w miejscu pracy, w tym również danych dot. ekonomicznego aspektu zagadnienia.

Jednym z elementów kampanii jest Europejski Konkurs Dobrych Praktyk mający na celu pokazywanie najlepszych przykładów współpracy kadry kierowniczej i pracowników w obszarze ograniczania ryzyka zawodowego.

Kampania będzie trwała do końca 2015r. Więcej informacji www.healthy-workplaces.eu oraz stres.ciop.pl.

Metryka dokumentu

Podmiot / osoba odpowiedzialna: WSSE w Gorzowie Wielkopolskim
Publikujący: Katarzyna Zaworska 2014-04-04 10:30:00
Ostatnia modyfikacja: Katarzyna Zaworska 2014-04-04 10:37:42
Wersja: 3
Ilość wyświetleń: 25261

Rejest zmian

Wersja Zmodyfikował Data Status
3 Katarzyna Zaworska 2014-04-04 10:37:42
Edytowano
2 Paweł Perski 2014-04-04 10:18:32
Edytowano
1 Paweł Perski 2014-04-04 10:30:00
Utworzono