Czy wiesz, jak Cię widzą inni na melanżu...? – pyta nastolatków Główny Inspektorat Sanitarny.
26 stycznia rozpoczęła się nowa kampania społeczna organizowana w ramach projektu KIK/68 pn. „Melanż. Oczekiwania vs Rzeczywistość”. Głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi młodzieży na negatywne skutki korzystania z używek, rozpowszechnienie wiedzy na temat wpływu uzależnień na życie człowieka oraz promocja zdrowego stylu życia wolnego od nałogów.
W ramach akcji powstało 10 spotów video pokazujących, jak rzeczywistość bezwzględnie weryfikuje oczekiwania wobec używek, skłaniających do refleksji.
Dodatkowo powstała również strona internetowa www.melanz.tv, której głównym elementem jest test „Jakim typem melanżowicza jesteś” utrzymany w konwencji popularnych quizów wiedzowo-rozrywkowych.
Adresatami kampanii jest młodzież, szczególnie nastolatkowie w wieku 15-19 lat, rodzice oraz nauczyciele i pedagodzy.
W załączeniu znajdują się szczegółowe informacje dot. w/w kampanii.
Linki do spotów wideo:
• „Amfetamina – oczekiwania vs. rzeczywistość” :

https://youtu.be/F6V-KhIVws8

• „Amfa – oczekiwania vs. rzeczywistość”:

https://youtu.be/uMd_kHxO5Co
• „Grzyby – oczekiwania vs. rzeczywistość”: 
https://youtu.be/ur0qwaNb_54
• „LSD – oczekiwania vs. rzeczywistość”:
https://youtu.be/ODLJ2abgqGQ
• „Blanty – oczekiwania vs. rzeczywistość”: 
https://youtu.be/ANtzVtbzoq0
• „Zioło – oczekiwania vs. rzeczywistość”:
https://youtu.be/uJtvX1ZbZRE
• „Browar – oczekiwania vs. rzeczywistość”: 
https://youtu.be/W2NZtJgkoHE
• „Wóda – oczekiwania vs. rzeczywistość”: 
https://youtu.be/NuzWEeVQyGk
• „Fajki – oczekiwania vs. rzeczywistość”: 
https://youtu.be/a64Ac7Ruq_U
• „Szlugi – oczekiwania vs. rzeczywistość”:
https://youtu.be/_SrLgQ6zcBI

Scenariusz lekcji do pobrania

Scenariusz Lekcji